Witaj, nieznajomy! Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj żeby mieć dostęp do całego forum...


Wywiad z TOMASZEM GIBASEM - Head of Delivery Centre firmie TBSCG
 
Ocena wątku:
  • 20 Głosów - 2.9 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaroslaw
Administrator

Ilość postów: 176
Dołączył: 15.03.2010
Post: #1

Przedstawiamy Wam bardzo interesujący Wywiad z Tomaszem Gibasem na temat mobilnych technologii. Zapraszamy do czytania!

1. Jak oceniacie Państwo, na jaki system operacyjny najłatwiej robi się aplikacje mobilne i dlaczego?



Rynek technologii, w których można tworzyć aplikacje mobilne jest określony. Wszyscy znamy największych graczy: iOS, Android, Windows Phone .... Podpowiem, że kolejność nie jest dla nas przypadkowa. Każda z tych platform daje duże możliwości. Mamy świetnych specjalistów, którzy bezbłędnie odczytują potrzeby klienta, podpowiadając w jaki sposób dane rozwiązanie będzie wyglądało na danej platformie, jakie są ograniczenia danej platformy etc. Dzisiaj klient sam przychodzi z potrzebą dotarcia do określonych odbiorców i stawia warunek, która platforma go interesuje. W naszym przypadku jest to najczęściej iOS i Android. Rynek sam określił naszą specjalizację.


2. Jak to wygląda pod kątem zysków TBSCG? Na aplikacjach których systemów operacyjnych firma zarabia najwięcej?

Misją TBSCG jest umożliwienie klientom dotarcia z ich produktem, informacją do odbiorcy, tak w uproszczeniu mogę przetłumaczyć frazę „WE IMAGINE, BUILD AND MAINTAIN ONLINE-CENTRIC SOLUTIONS” . Przychodzimy z kompleksowym rozwiązaniem odpowiadając na potrzebę klienta. Po dostarczeniu produktu, świadczymy usługę utrzymania i konsultacji. Mogłoby się wydawać, że dotyczy to tylko rozwiązań webowych, w których się specjalizujemy, wykorzystując rozwiązania naszych partnerów tj. Autonomy, Sitcore, Kentico oraz innych. Są to duże i skomplikowane wdrożenia. Odpowiadając na potrzeby naszych klientów, od kilku lat dodajemy dodatkowy element, kolejny kanał sprzedaży, którym jest rozwiązanie mobilne. Póki co zdecydowana większość projektów, które dostarczyliśmy, dostarczana jest na platformę iOS.


3. Jakie trendy na rynku wdrożeń aplikacji mobilnych w Polsce przewiduje Pan w najbliższej przyszłości?

Rynek aplikacji mobilnych przyśpiesza z dnia na dzień. Każdy, kto kiedyś spotkał się z potrzebą zaistnienia w Internecie w poszukiwaniu powiększenia zysków, teraz stoi przed kolejnym krokiem technologicznym. Część już tam jest, ale wiele firm czy instytucji dopiero myśli o tym kroku. Bardzo chętnie widziałbym to nowoczesne podejście w instytucjach państwowych, które nie odstraszając petenta, budowałyby swój wizerunek. Patrząc na zachowania naszych klientów w Europie Zachodniej i w Stanach, to w Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia. Stąd też widzę duże szanse rozwoju tej części naszego biznesu tutaj. Bardzo chętnie dzielimy się zdobytym doświadczeniem z nowymi klientami.


4. Czy aplikacje płatne są w Polsce popularne wśród użytkowników, czy może polscy konsumenci są zbyt przyzwyczajeni do darmowych rozwiązań?

Dobre pytanie, kontynuacja dyskusji, w której kluczową rolę odegrał Rupert Murdoch, kiedy zaczął ograniczać dostęp do informacji, wcześniej bezpłatnej, wprowadzając opłaty za dostęp do treści. Ponownie widać, że praktyka zdobyta przez wydawców w Internecie ma swoje odbicie w rozwiązaniach mobilnych. W przypadku kiedy to faktycznie zawartość, „content” jest tą wartością docelową, aplikacje muszą być bezpłatne. Są tylko medium. Podobnie jak w przypadku promocji marki, kiedy aplikacje służą do budowy relacji z klientem przynosząc tylko nowinki o nowych produktach. Kiedy jednak szukamy w aplikacjach konkretnych rozwiązań to odpowiedź na pytanie, czy zapłacić, czy nie,Płynie z potrzeby użytkownika. Zaryzykuję stwierdzeniem, że każde rozwiązanie płatne ma swój bezpłatny odpowiednik. Wybór jest duży, a ceny aplikacji konkurencyjne, wydaje mi się, że przyzwyczajenie do darmowych rozwiązań staje się być co raz mniej zauważalne.
Cytuj


Skocz do: